auteur

Simone Tiehatten

Simone Tiehatten
Het is alweer bijna 15 jaar geleden dat ik startte als zelfstandig Imago Stylist. Ik had veel plannen. Vele zijn uitgewerkt, afgerond en bijgesteld. Daarnaast heb ik mij verder ontwikkeld tot kledingcommunicatie-expert. Als je mij toentertijd had verteld dat ik artikelen zou gaan schrijven voor een magazine, dan had ik je waarschijnlijk uitgelachen. Niets is minder waar. 
 
Kleding als taal
De kern van mijn werk als kledingcommunicatie-expert ligt in het zichtbaar maken van en meer zelfvertrouwen geven aan mijn klanten door middel van hun uiterlijke presentatie. Door het geven van cursussen, masterclasses en het coachen via 1-op-1 trajecten. Hiervoor zet ik de methodiek ‘Kleding als Taal’ in. Die bevat alle ingrediënten van een succesvolle kledingcommunicatie-marketingtool. Uiterlijk, innerlijk, gelegenheid, doel, context en wie je gaat ontmoeten; samen nemen we het allemaal mee in je eigen ‘Stijl-Succesformule’. 
 
Geschreven woord
Blogs en verhalen schrijven op mijn socials, ik kan wel zeggen dat ‘het geschreven woord’ vandaag de dag een belangrijk onderdeel is in mijn werk als kledingcommunicatie-expert. Want ik schrijf graag over mijn werk! Over (on)bewuste kledingkeuzes, het maken van een eerste indruk, het inzetten van kleding als een taal, ervaringen van en met mijn klanten, inclusief styling tips & tricks, modetrends, kledingetiquette en andere wetenswaardigheden op het gebied van kleding, uitstraling en zichtbaarheid. 
Toen ik een jaar geleden de vraag kreeg om over diezelfde onderwerpen artikelen voor TKKR te gaan schrijven, was er dan ook niet veel nodig om ‘ja’ te zeggen.  
 
Motto
Mijn motto is: ‘Jij bent jouw verhaal.’
Graag deel ik dit motto met iedereen die iets wil doen met hun eigen zichtbaarheid, uitstraling en een bewuste maar vooral persoonlijke kledingkeuze. Zo ook met jullie lezers van TKKR!  
Dus luister wat vaker naar je onderbuikgevoel als het gaat om je kledingkeuze. Maar stap ook eens uit je comfortzone! Want wil je iets veranderen, dan moet je in beweging komen. Succesvol zijn is niet hetzelfde als conformeren en kleden zoals anderen verwachten; het is juist de kunst om jouw persoonlijkheid en eigenheid te combineren met dat verwachtingspatroon. Want zo appeleer je aan de ander maar blijf je toch je unieke zelf!